Egy weblap és egy raktár hasonlóságai. Furcsállod? Na majd meglátjuk!

Már gyerekkoromban is mindig kifordítva vettem fel a pólóimat. Ez valami furcsa kitekert gondolkodásmódot jelzett nálam előre és úgy néz ki, felnőtt koromra is megmaradt ez az úgy nevezett visszafele gondolkozás. Csak is ez lehetett az oka annak, hogy az új vállalkozásomhoz előbb készítettem el a honlapot, mint, hogy magát a terméket megrendeltem és tároltam volna. Alapszintű weblapkészítő lévén úgy gondoltam, hogy terveimet onnan indítom, hogy megalkotom a weboldalamat.

Egy kifacsart elme problémái

Természetes, miután kiötlöttem, hogy mivel szeretnék foglalkozni. Egy központi lerakat rendszert szeretnék létesíteni, ahol különböző nem romlandó termékeket lehet tárolni arra az időre, amíg a szállító tovább tudja vinni, vagy ameddig saját raktára befogadó képessé nem válik a termékei tárolására. Egyfajta elosztási központot, vagy központokat szeretnék kialakítani. Úgy alakult ugyanis, hogy örököltem több helyen az országban nagyobb méretű, lakásra alkalmatlan, de használható, viszont kihasználatlan épületeket. Ezeket szívesen bérbe is adnám, de szeretném, ha minél többen választanák az én, úgymond garázsaimat.

Ezért összedobtam egy nagyon frankó weboldalt, aminek köszönhetően meg is jelentek az első érdeklődők és lehetséges jövőbeli megrendelők. Nagyon ígéretesnek tűnik a biznisz, de, mint azt már írtam: fordítva gondolkozom. Nem gondoltam bele, hogy, ha azt szeretném, hogy ezekben az építményekben tárolni lehessen a sok különböző terményt, ahhoz bizony nem lesz elegendő a nagymama régi konyhaszekrénye. Bizony, bizony be kell ruháznom olyan összetett ipari polcrendszerekbe, amelyek ezt a sokféle igényt (amikkel már most jelentkeztek az ügyfelek, vagy amivel még később jelentkezni fognak) kielégítsék.

Belátható, hogy nem könnyítettem meg a saját helyzetemet, hiszen viszonylag rövid idő alatt kellett több különböző épületet alkalmassá varázsolnom a tárolásra.

Ne csinálj olyat, amihez nem értesz

Mivel én igazából csak a dolgok üzleti részéhez és a weboldal készítéshez értek, ezért egy olyan cég munkájára volt szükségem, akik önállóan elvégzik, kvázi helyettem, a munkát az első ponttól az utolsóig. Jelen esetben még abban sem voltam biztos, hogy tudom egyáltalán, hogy mi az első pont, amit az ügyben meg kell ejteni. Elég nagy mákom volt, mert találtam egy olyan céget, akik pontosan azzal foglalkoznak, amire nekem szükségem van és ráadásul azt is azon a színvonalon, amit én elvárok. És külön öröm, hogy velem ellentétben a dolgok végrehajtásának logikus sorrendjében hisznek… Ha egyedül maradtam volna a problémámmal, valószínűleg csak összekutyultam volna a dolgokat. Példának okáért előbb megrendeltem volna az általam jónak vélt alkatrészeket és csak ezt követően próbáltam volna meg egy szakembert, vagy szakembereket keríteni, akik összerakták volna az egész szerkezetet.

Mindig találhatsz egy hozzáértőt

Tudom, hogy ez így leírva abszurdan hangzik, de az én fejemben nincsenek rendben a dolgok. Na de a RackingLog munkatársai szerencsére nagyon profik a munkájukban és elejétől a végéig elmagyarázták, hogy mit és milyen sorrendben fognak végrehajtani, hogy az ipari polcrendszereim a lehető legjobban megfeleljenek majd a különböző felmerülő igényeknek. Első sorban azért fordultam hozzájuk, mert láttam a honlapjukon, hogy rengeteg különböző termékük van. Felkészültek mindenfajta tárolási lehetőség megoldására.

Mivel nekem nem volt róla pontos elképzelésem, hogy konkrétan melyik épületbe milyen típusú rendszer kialakítására lesz szükségem, ezért egy olyan céget szerettem volna választani, ahol minden el tudnak intézni és nem kell több helynél is végigjátszani ugyanazt a procedúrát. Ezalatt gondolok az ajánlatkérésre, elfogadásra, betelepítésre. Szóval borzasztóan sok dolog merül fel egy raktár felépítése során. Pedig én azt hittem, hogy néhány polc elegendő lesz. Nem gondoltam volna, hogy egy raktár berendezése majdnem olyan összetett folyamatot igényel, mint egy lakóház felszerelése minden szükséges kellékkel.

Egyébként felfedeztem azért hasonlóságokat is a weboldal készítés és egy raktár berendezése között. Hogy mik ezek? Lássuk:

Hogyan zajlott le az egész

Első körben jönnek az elképzelések. Mit szeretnék megjeleníteni, mit hova szeretnék tenni. Hogy nézzen ki az oldal, mi az oldalnak a célja? Hogyan lehet a leggazdaságosabban felépíteni a kinézetét, hogyan lenne a leglogikusabb és az odatévedő számára is a leglogikusabb? A cég, akiktől az ipari polcrendszer származik, hasonló kérdéseket tett fel, mikor kijöttek és megnézték a környezetet, épületeket, amiket szeretnék polcokkal ellátni. Számításba kellett vennünk, hogy vannak termékek, amiket már ismerek, de lesznek olyanok, amiket még nem. Ezért többféle méretre és csomagtípusra fel kellett készíteni a területet.

Sok olyan dologra is felhívták a figyelmemet, amikre én nem is gondoltam, hiszen nekem egy sík felületet kellett felépítenem, viszont itt minden egy valóságos térben zajlik. Nagyon jó érzés volt, hogy hozzáértő emberek segítettek közel hozni egymáshoz az én elképzeléseimet és az optimális tervezést.

Mindehhez az is hozzátartozik, hogy az igényfelmérés még nem képezi részét a szolgáltatás fizetős szegmenseinek. Az egész kiszállás és közös gondolkodás, támogatás teljesen ingyenesen része a szolgáltatásnak. Szerintem ez egy egyedülálló hozzáállás a csapat részéről. Pedig én nem voltam egy egyszerű eset. Mindenre rákérdeztem és a munkatársak minden kérdésemre végtelen türelemmel válaszoltak, abszolút hozzáértőnek bizonyultak az ügyfélkapcsolati témában is.

Második körben elkészülnek a konkrét tervek, ez mind a weblapnál, mint a polcrendszereknél így zajlik. Nem kellett sokat várnom, hogy megküldjék számomra a tervrajzokat, és az árajánlatot, amiken, ha szerettem volna változtatni, megtehettem volna, de nagyon szupert ötletekkel és lehetőségekkel álltak elő, így léphettünk is tovább a harmadik fázisba. Különösen jól jött, hogy ennél a szakasznál nem kellett sokat időznöm, hiszen, viszonylag szűk határidők szorítottak marokba.

A harmadik kör a kiszállítás megszervezése volt. Esetemben több csapat dolgozott, hiszen több raktárhelyiségről beszélhetünk. Nekem nem kellett ott lennem, hogy átvegyem az alapanyagokat, ekkor már az a néhány alkalmazottam és segítőkész családtagom is beszállt a szervezésbe. Nagyon gördülékeny történt ennek a megszervezése is, azt is mondhatnám, hogy felgyorsultak az események, csak kapkodtam a fejem, láttam a fényt az alagút végén. Az eddigi teljesítményükből kiindulva nem maradt számomra szemernyi kétség sem, hogy a munkálatok időben elkészülnek majd és minden első körös kuncsaftom úgy használhatja a raktáraimat, ahogy megígértem nekik.

A negyedik és egyben utolsó fázis az alkotóelemek összeállítása, maga a raktár felépítése. A munkálatok java részében jómagam is szerettem volna részt venni, ezért elég sokszor ellátogattam a különböző raktárakba, mert nagyon kíváncsi voltam, hogy épülnek fel ezek a pompás szerkezetek. Nagyon jól összeszokott csapatok dolgoztak nálam. Pontosan és precízen hajtották végre a feladatokat, mindent nagyon alaposan készítettek össze.

Ráadásul az egyik bérlőm bejelentette, hogy egy héttel korábban szeretné használni a lerakatot. Félve közöltem ezt a kivitelezőkkel, mert nem tudtam, hogy mit fognak hozzá szólni, de elképesztő rugalmasan álltak hozzá az ügyhöz. A raktárnak az a része, amelyikbe szállítmány érkezett már készen volt, ezért oda már lehetett is pakolni. A munkálatok pedig a pakolás idejére sem álltak le a raktár másik felében. Minden nagy hozzáértéssel és biztonságban zajlott le. A legnagyobb megelégedésemre. Örülök, hogy rátaláltam erre a cégre és biztos vagyok benne, hogy az ügyfeleimnek ajánlani fogom őket, ha tanácsot kérnek tőlem hasonló témakörben!